Vynas ir kvepalai arba užburiantis vakaras aromatų pasaulyje

Uoslė – viena svarbiausių žmogaus juslių, kuri daro žmogaus pasaulio suvokimą gilesnį ir turtingesnį. Deja, jos vertę šiandienos realijų kontekste ne vienas galėjome patirti ne pačiomis maloniausiomis aplinkybėmis. Iš šio paprasto suvokimo ir gimė unikali ,,Douglas“ ir AMKA ,,Vyno kambarys“ kolaboracija – jungtinė gėrimų bei nišinių aromatų degustacija. Renginys suteikė patirtį, kuri leido sugretinti, atrodo, itin skirtingus, tačiau kartu ir panašius prabangos atributus – vyną ir nišinius kvepalus. Įspūdingos vynų degustacijos metu dalyviai galėjo gėrimus bei kvepalus pajusti per vieną prizmę – renginio rišamąja grandine tapo uoslė.

 

Anot someljė asociacijos prezidento Armino Darasevičiaus bei nišinių kvepalų eksperto Gedimino Juknos, kvepalai ir gėrimai yra glaudžiai susiję. Ir vynuose, ir kvepaluose yra pirminiai, antriniai ir tretiniai kvapai. Tik kvapų piramidėje jie vadinami viršutiniais, širdies bei baziniais kvapais, o vynų – uogiškais, žemiškais bei brandos. Taip pat degustuojant ir kvepalus, ir gėrimus svarbu laipsniškai kilti, pradėti nuo lengvesnių ir baigti sodriausiais. Vis dėlto esama ir nemažai skirtumų. Kvepaluose – parfumeris yra tarsi dievas, kuris turi galimybę kontroliuoti gamybos procesą ir aromato sudėtį kone molekulės tikslumu. O štai vyno gamyboje – yra daug kintančių faktorių, kurių negali numatyti ar suvaldyti, pvz.: klimatas, teritorija ar pats žmogus. Gėrimuose kvapai kiekvienais metais kinta, nes vynas yra gyvas.

Vynai kaip žmonės, pradžioje mažučiai, po to bręsta, kol pasiekia savo klestėjimo periodą. Skonis ir kvapas evoliucionuoja, pasiekia piką ir po to leidžiasi. Kiekvieno vyno aromatas – daugiasluoksnis. Kaip jau buvo minėta anksčiau, aromato komponentai yra skirstomi į pirminius, antrinius bei tretinius kvapus. Pirminiai – iš uogų. Antriniai – gamybos metu atsiradę kvapai, kurie priklauso nuo to, kaip suveikia mielės fermentacijoje, kur buvo laikomas vynas. Tretiniai - brandos. Bebręstant vynui tretiniai kvapai įtakoja pirminius kvapus.

 

Aromatai – mūsų asociacija su tam tikrais reiškiniais ir elementais. Negali pasakyti, kad vynas kvepia rožėmis, nes jame nebūna įdėta rožių ekstrakto. Aromato dedamųjų įvardijimas yra mūsų asociacijos, kurios mums padeda apibūdinti kvapus. Kad kvapai pilnai atsiskleistų, labai svarbu tinkamos taurės. Kiekvienos vyno taurės viršuje yra gėliški kvapai, viduje vaisiški, apačioje – brandūs. Todėl taurę reikia pajudinti, pasukti, tada suintensyviname aromatus. Kartais reikia palaukti, kol kvapas atsiskleis. Kai taurę sušildome – skoniai ir poskoniai keičiasi, galima įvardinti naujus aromatus. Tai ypač svarbu, nes kiekvienas suvokiame kvapus skirtingai. Čia svarbu ne tik tai, ar esi vyras ar moteris, bet lemiamu faktoriumi gali būti ir kultūriniai skirtumai, nes vienas ar kitas kvapas gali būti pažįstamas labai siauroje geografinėje teritorijoje.

Šioje vietoje atsiranda dar viena paralelė su nišiniais aromatais. Šiuose kvapuose naudojama daug natūralių ingredientų, kurių junginiai kvepaluose ant kiekvieno jais pasipurškusio žmogaus odos kvepia skirtingai. Kiekvienas iš mūsų turime originalų kvapą, kuris priklauso nuo įvairių aspektų - net nuo to, ką valgome. Taip pat nišiniai kvepalai yra skirti emocijai. Yra kvepalų, kurie nepatiks niekada, bet egzistuoja ir tokie, kuriuos įsimylėsite vos juos užuodę. Renkantis kvapus, nereikia jaudintis dėl ingredientų. Viskas ko reikia – atsipalaiduoti ir pasinerti į tuo momentu užplūdusią emociją. Statuso elementas kvepaluose? Yra. Kvepalai atlieka šią funkciją. Nes kvepalai užbaigia mūsų įvaizdį. Kvepalai negali būti skirstomi į vyriškus ar moteriškus. Jie tarsi patiekalas, kuris tinka kiekvienam, bet jame yra ingredientų, kuriuos įprasta priskirti labiau moteriškam arba vyriškam pradui. 

Taigi kas ta niša? Anksčiau šiuos kvepalus įsigydavo tik nedidelė auditorija žmonių, tad ir vartotojų segmentas buvo nišinis. Dabar klientų ratas ženkliai prasiplėtė, dėl to niša liko kaip bendrinis pavadinimas, tačiau kvepalai išliko „kitokie“ dėl savo „gebėjimo“ prisitaikyti prie žmogaus asmenybės bei pabrėžti jo unikalumą.

Aromatai buvo derinami su įvairiausių rūšių vynais. Pasak Armino Darasevičiaus, geri vynai kvepia labai kompleksiškai. Kartais reikia palaukti, kol kvapas atsiskleis. Renginio metu buvo degustuojami tokie vynai, kaip Riesling, Raudonasis vynas iš Čilės bei Porto vynas. Taip pat paminėti grapos, konjako bei romo pavadinimai. Renginyje dalyvavę kviestiniai svečiai turėjo galimybę sudalyvauti išskirtinės koncepcijos degustacijoje, kuri kvietė leistis į prabangią kvapų kelionę.


 

Renginio metu buvo ištirinėti šie kvapai:


 

Unum – Scusami

Molinard – Habanita

Chabaud – Lait et Chocolait 

Nobile 1942 – La Danza della Libellule

ILK – Libertine

Evody – Noir D’Orient

Memoize London – White Castitas

Evody – Ombre Fumee

Unum – LAVS


 

niša nišiniai kvepalai

GROŽIO PASAULIS DABAR DAR ARČIAU TAVĘS!

Atsisiųsk mūsų programėlę!